משרד יח"צ אמריקאי מגלה: כך ניהלנו את קמפיין נתניהו ברשת

    שמואל וייס 2 Comment on משרד יח"צ אמריקאי מגלה: כך ניהלנו את קמפיין נתניהו ברשת
    22:04
    19.05.24
    אבי מימרן No Comments on אביה של שני: "שבעה חודשים אחרי שנרצחה; עדיין נותרה בשלמותה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    להצלחה אבות רבים: לאחר ניצחונו הסוחף של ראה"מ נתניהו בבחירות, מתחילים להיחשף כעת גורמים שונים שנטלו חלק בקמפיין הבחירות המצליח, כשאחד מהם הוא דווקא משרד יחסי ציבור והמחקר אמריקאי.

    מייקל דנקן, סגן נשיא חברת 'האריס איטראקטיב' ליחסי ציבור ופילוח נתונים ברשת, סיפר ל'ניו יורק מגזין' כיצד סייעה החברה לקמפיין הבחירות של נתניהו באינטרנט וברשתות החברתיות.

    עבור האריס איטראקטיב, שבסיסה הוא באוסטין, טקסס, קמפיין הבחירות האחרון של נתניהו היה הקמפיין הפוליטי הראשון אותו הובילה מחוץ לגבולות ארה"ב. החברה התפרסמה בארה"ב כאשר סייעה לבחירתו של הסנטור טד קרוז, כיום אחד המועמדים הפוטנציאליים לנשיאות ב-2016 מטעם הרפובליקאים.

    "רוב הישראלים תמכו בנאומו של ראה"מ בקונגרס נגד איראן, והעלייה של שני מנדטים בסקרים לאחר מכן הוכיחה זאת", סיפר דנקן. "הנשיא אובמה לא היה המטרה בקמפיין, אלא הרעיון שרק נתניהו יכול לעמוד מול העולם ולגרום להם להקשיב, ושרק נתניהו מציב בראש את האינטרס של ישראל ולא נכנע ללחץ הבינ"ל – אלו היו הנושאים בהם הוא התבלט על פני יריביו".

    "הקמנו דפים קופצים על מנת להפנות אנשים לשידור החי של הנאום, וכך יכולנו לוודא שגרמנו לבוחרים הישראלים לצפות בנאום באתר שלנו, וללכוד את הנתונים שלהם", סיפר. "ואז ייצרנו 'קוקיז' בדפדפנים שלהם על מנת שנוכל לרדוף אחריהם ברחבי האינטרנט ולשווק להם".

    לדבריו: "אם אתה מסתכל אחורנים ל-48 השעות שסביב הנאום, שיעור העניין בנושא היה פשוט מטורף לחלוטין. אם היית רואה את הדף שלי באינסטגרם, אתה יכול לראות את המיקום של התגובות סביב הנאום – זה פשוט שבר את האינטרנט".

    סגן נשיא האריס אינטראקטיב סיפר גם על הקושי במערכת הפוליטית הישראלית לעומת זו האמריקאית, שבה קיימות רק שני מפלגות גדולות. "היו פעמים שהותקפנו בו זמנית מהשמאל, מהמרכז ומהימין", הוא אומר.

    "אתה צריך להיות מאוד זהיר באופן שבו אתה מתקשר עם תת-המודע של האוכלוסיה", הוא מוסיף. "זה שיריב עלול להיות פגיע בנושא מסוים זה לא אומר שכדאי לך לתקוף אותו. הדוגמא הטובה ביותר היא כחלון, שהוא מועמד מרכז-ימין, והיה בעבר בליכוד, שהתמקד בנושאים חברתיים כלכליים ובמחירי הדיור. אז היינו צריכים ללכת על קו של מענה לנושאים האלו, ובו בזמן למקד את נושא הביטחון".

    דנקן סיפר גם כיצד הפך הקמפיין לאגרסיבי ברשתות החברתיות לאחר עצירת פרסום הסקרים ביום שישי, תוך חידוד המסר, באמצעות מודעות, קידום פוסטים, סרטונים ועוד, לפיו: "אם אתה לא יוצא להבציע ביום שלישי, תהיה ממשלת שמאל בישראל".

    "התמקדנו במיוחד בטלפונים הניידים, כי שיעור חדירת הסמרטפונים בישראל גבוה יותר אפילו מבארה"ב, והצלחנו לעשות הרבה לאחר שאספנו את נתוני הניידים. דבר גדול מאוד בישראל הוא הווטסאפ – כולם כאן משתמשים בזה. היתה לנו מערכת שיכולה 'להפציץ' אנשים בווטסאפ ולהביא אותם לקלפיות. התנועה בניידים כאן היא פשוט מטורפת", סיפר.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      חבל שלא השתמשנו בהם אולי היום היינו 11 מנדטים

    2. 1

      אין סיכוי……
      גם ככה אנשים הצביעו שס הפעם בעל כורחם….
      אל תשלה את עצמך….